ESCUDERO ANGLÉS NEUS / GENOVER HUGUET ROSER
Lletramola és un projecte didàctic per a l?Educació Infantil. Consta de set quaderns i l?objectiu és iniciar els alumnes en el procés gradual d?aprenentatge de la lectoescriptura i guiar-ne la progressió.
Tres personatges, la fada Lila, la bruixa Brufina i el mag Benet, s?encarreguen de presentar, per mitjà del llenguatge narratiu, cadascun dels fonemes i lletres que es treballen en els quaderns.
El tractament de cada fonema s?inicia amb el reconeixement del so i la seua representació gràfica en minúscula i majúscula, per afavorir-ne la discriminació auditiva i visual. El mètode didàctic utilitzat presenta una seqüenciació progressiva dels continguts: es passa del fonema a la lletra, de la lletra a les síl·labes, i d?aquestes a les paraules, les frases i als diversos textos (poemes, endevinalles, embarbussaments, etc.). D?altra banda, sempre que s?introdueix una nova lletra, se?n repassen les estudiades fins aleshores. D?aquesta manera, els alumnes relacionen els nous continguts amb els ja apresos.
A cada fitxa es proposen, a més de les activitats individuals, unes activitats prèvies que pretenen ajudar els alumnes a comprendre i realitzar adequadament la tasca que se?ls demana i a iniciar-se en el coneixement de les primeres nocions gramaticals (gènere, nombre, etc.).
Al final de cada quadern hi ha una fitxa d?avaluació dels conceptes treballats.
INTRODUCCIÓ QUADERN 3
En el quadern 3 es treballen les consonants: d, t, s, h. Cada una d?elles es presenta a partir d?un conte o d?una petita història narrada amb vinyetes i, a continuació, es treballen seqüencialment.
Es presenten diferents tipus de text: contes, embarbussaments, poemes, endevinalles i vinyetes. Aquests textos van amb lletra lligada, que és la lletra que utilitzaran els alumnes per escriure, tot i que es treballen també les grafies en majúscula.
S?inclou un full de retallables (fotografies) que seran necessaris per a la realització d?algunes fitxes.
A cada fitxa es proposen, a més de les activitats individuals, unes activitats prèvies que pretenen ajudar els alumnes a comprendre i realitzar adequadament la tasca que se?ls demana i a iniciar-se en el coneixement de les primeres nocions gramaticals.
Al final del quadern hi ha una fitxa d?avaluació amb activitats de discriminació auditiva, lectura i escriptura amb les lletres que s?hi han treballat.